Főoldal Rólunk Bormarketing Stratégia 2016

Villányi borvidéki bormarketing stratégia 2016 - kivonat


A Villányi borvidék a hazai vörösboros borvidékek között vezető szerepet vívott ki magának, elsőként támasztott minőségi igényeket és ért el előremutató változásokat úgy a borok, mint a szolgáltatások színvonala terén. A helyi szereplőknek köszönhetően erős márkák születtek, s születnek ma is, amelyek a térség húzóerejének számítanak, és a borvidék gazdasági erejét, piaci versenyképességét jelzik.

A pincészetek egyéni marketing munkája azonban a borvidék további lendületes fejlődéséhez, vezető szerepének megtartásához ma már kevés. Az egyes márkatevékenységek összeadódása nem egyenlő a közösségi marketinggel. Egy hasonlattal élve: a márkaerős pincészetek a SZÓLISTÁK; a borvidék összes szereplője, szolgáltatója a KÓRUS; és hogy minden harmonikusan működjön, kell a KARMESTER.

A marketing önmagában nem old meg mindent, hiszen ha nincs összhangban a borvidék életét működtető szereplők törekvéseivel, tényleges és folytonos aktivitásukkal, akkor csak marketingkommunikáció marad. A hasonlatot tovább szőve, a kotta hiába van megírva, ha a kórus nem a kottából énekel. Ezért fontos a kotta, a stratégia ismerete, melynek közös megvalósítása összhangot, értéket teremt.


Célunk mindenekelőtt ennek az összhangnak, a borvidéki belső egységnek a kialakítása, és a hosszú távú stratégiai jövőkép tudatosítása, elfogadtatása, „belsővé tétele”. Így lehetséges az együtt gondolkodás, valamint az innovatív, inspiráló, hatékony együttműködés.

Feladatunk a stratégiai irányvonalak kimunkálása, a cselekvési program kidolgozása és megvalósítása  (pl. közös borvidéki bormárka, szolgáltatás-komplexitás, tudatosabb település-arculat, összefogott kommunikáció megteremtése, eredetvédelem továbbfejlesztése).

A működőképessé tehető koncentrált borvidéki marketing olyan hozzáadott érték lehetőség, mint a hangszeres nagyzenekari kíséret a kórus számára.

 

Villányi borvidéki bormarketing stratégia 2016 >>>