icon/clockLogo HorizontalWoltLogo

Villányi Borvidék filozófiája

A Villányi borvidék ereje nem csak a borban, hanem a borturizmus köré épülő szolgáltatásokban is rejlik, hiszen kiváló éttermeket, minőségi szállásokat, fürdőket találni, de a borvidék filozófiája ennél többről szól.

Épített kulturális örökségekből sincs hiány, a csodás templomok és a történelmi élményekkel kecsegtető Siklósi Vár látogatók több tízezreit vonzza a térségbe, de összetartó közösség nélkül mindez a sokszínűség nem lenne egy csokorban látható.

Villányi REDy

A borvidék filozófiája: a közös gondolkodás, közös sikereket hoz

Ami a borvidék értékein, adottságain túlmutat, az az emberi tényező. Az a felismerés, hogy együtt még nagyobbat lehet álmodni. Már a 90-es évek elején is megmutatkozott, hogy a jó szomszédi viszony kölcsönösen jó dolgokat eredményez. Az összefogás, egymás segítése, a közös kóstolások, vagy csak egy gyors tapasztalatcsere mind-mind hozzájárulnak a termelők, szolgáltatók fejlődéséhez. Mindenki kínálja a saját termékét, szolgáltatását, egymás szemében mégsem riválisok. Bevett gyakorlat, hogy a borvidék szolgáltatói az év elején egy asztalnál beszélik meg az éves és hosszútávú célokat. A megvalósításban jelentős szerepet vállalnak a borvidéken működő szakmai szervezetek, mint a Villány-Siklósi Borút Egyesület és a közösségi bormarketing csapat, viszont a szolgáltatók aktív közreműködése is elengedhetetlen. A 2008-ban alakult Villányi Marketing Műhely fiatal, kreatív, a borvidéken dolgozó marketinges és borász kollégákból álló csoportja évente több alkalommal is összeül, hogy a célkitűzések finomhangolásában a borvidék szolgálatára legyen.

A közös gondolkozás eredeményei

Többek között ennek az együtt gondolkodásnak eredményeként születtek meg a közösségi bormárkák, mint a Villányi Franc és Villányi REDy. Az összefogást erősíti az újonnan bevezetett Helyi Termék Védjegy, mely az eredetvédett borok mintáját követve a helyi termékek minőséggaranciájának záloga. Mindezeket összevetve kristálytisztán látszik, hogy a Villányi borvidék úgy válik egy 4 évszakos élménytérré, hogy a közösség erejében hisznek, összetartanak, pont úgy, ahogy a jó példa mutatja.

Villányi Franc

Frissítettük adatvédelmi szabályzatunkat. Oldalunk sütiket használ. Részletek...

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás